What is the last thing you do before bed?

What is the last thing you do before bed? - The picture of a girl sleeping. Photo source: http://farm1.static.flickr.com/223/497736998_7b692c5a3f.jpg?v=0 .
Singapore
May 25, 2008 5:48am CST
Oh no, please don't say you are so tired that you just plonk yourself down each night and the next thing you know, it is morning already. :P For me, my brush and floss routine is the last thing I do before bed. That's because I pay a lot of attention to good dental health (if you don't, I urge you to start lol). What about you? What is the last thing you do before bed?
21 people like this
123 responses
@plumwish07 (4060)
• Indonesia
25 May 08
the last thing that i did before i am going to sleep are shutting down the lamp and television cause i already brush my teeth after my dinner directly. i bet from your routine activities before taking bed like that, you never had any toothache, am i right?
2 people like this
• Singapore
25 May 08
Oh yea, I forgot that! But hehe, normally I am not the one doing that so there. It was because of poor dental health last time that I become to crazed about it now. And no, all normal now.
1 person likes this
• Indonesia
25 May 08
geeezzz, i also very bad about teeth health and it was really the worst moment when i have toothache. you know dear, its better to get deal with broken heart than with toothache, at least with broken heart i still can eat properly which almost impossible to do when i had tootache
2 people like this
• Singapore
26 May 08
Yes! It is horrible to have a toothache so I try to put effort in making sure it won't happen to me again...
1 person likes this
@vera5d (3958)
• United States
25 May 08
The very last thing i do is snuggle up next to my hubby and tell him i love him :) :) Before that I usually do the usual things - get a drink, wash my face, brush my teeth...all that fun stuff I'm sure most people do :)
2 people like this
@webeishere (36377)
• United States
25 May 08
I do all that also, but I shut my eyes lastly before falling asleep. HAPPY POSTINGS FROM GRANDPA BOB !!~
1 person likes this
• Singapore
26 May 08
Geez, that is so so sweet!
@idowrite72 (2214)
• United States
7 Jun 08
The last thing that I do is pray. I thank God for all the things that I have to be thankful for. And I am horrible and DON'T brush and floss because I am a "plonker" who is so tired!!
2 people like this
@taqinaka (429)
• Malaysia
8 Jun 08
yeahh.praying to god is a good thing.ahahahaha.plonker?wat is plonker?sorry.me english is not that good.eheheheh.cheers.
1 person likes this
@quawertz (782)
• Philippines
5 Jun 08
I take a shower before going to sleep. That is the last thing i do before going to sleep, that includes brushing my teeth then I pray.
2 people like this
• Singapore
5 Jun 08
1 person likes this
• Indonesia
2 Jun 08
LOL. I also brush my teeth and wash my face before I’m going to bed. First, I want to have these teeth remaining in good and healthy condition for a real long time, as I still want to enjoy eating foods. LOL. Second, I want to sleep with fresh clean face. :P
2 people like this
• Singapore
2 Jun 08
Yup, cheers to good dental health.
1 person likes this
@bestie (1458)
• Philippines
26 May 08
by the time I'm ready to go to bed I already fix myself,have some half bath,brush my teeth and so on...So the very last thing that I do is bid goodnight to my special someone..lol smiles
2 people like this
• Singapore
26 May 08
oolala!
• Singapore
26 May 08
I would go to the bathroom and brush my teeth.
2 people like this
• Singapore
26 May 08
Neat!
• United States
7 Jun 08
I have a few things I like to do before going to bed. First a take a shower; it helps me to relax, blus in all honesty I come home from work feeling kinda grimy. After that, I brush my teeth and put on lotion. I take my medicine, then I read a bookk until I drift off to dreamland.
2 people like this
@ieeko89 (1054)
• Malaysia
7 Jun 08
Haha, drink a glass of water, pee-pee xD , wash my feet and brush my teeth. But i think the real answer for your question is, texting my bf will be the last think i do before bed *after did those things that i've mentioned above:)
2 people like this
@taqinaka (429)
• Malaysia
7 Jun 08
ahahah.well i would brush my teeth n clean my feet.i dunwan the dirt or anything get onto my bed.ahahahaha.good dental good health:p cheers
2 people like this
@cyberfluf (5005)
• Netherlands
29 Aug 08
The last thing I do before I go to bed is kissing my boyfriend good night, this is after I brush my teeth before you start about the dental care . I had a lot of medication as a kid that was bad for my teeth and it damaged my teeth a lot, I need to pay close attention to them because of this even though they are all taken care of now. They are still not white and shiny and straight but they are healthy and whole which was a lot to archieve in this specific situation. But enough about that . So basicly it's brushing/flossing/tooth picking/mouth washing (yeah, it's that bad.. lol) and then wishing my boyfriend a good night and turn of the lights.
• Singapore
29 Aug 08
How sweet the kiss must be!
1 person likes this
@cyberfluf (5005)
• Netherlands
29 Aug 08
How wrong you are... it's not sweet at all, it's minty fresh .
1 person likes this
• Singapore
30 Aug 08
Alright, try it by having a mouthful of honey first next time.
1 person likes this
@chrislotz (8207)
• Canada
12 Aug 08
I wash my face and put on night cream and I brush my teeth and I get into PJ's before I go to bed at night time. But before I do all of that I go outside for a smoke as I don't smoke in the house, then I do all of the above to get ready for bed. I also brush my hair out. I lay in bed for about half an hour and read a book as it helps me to turn my brain off and go to sleep. I rarely sleep through the night either, so I end up reading a couple times during the night to help me go back to sleep.
1 person likes this
• Singapore
12 Aug 08
A smoke after you brush your teeth? ...
@chrislotz (8207)
• Canada
12 Aug 08
I never said after I brush my teeth that I have a smoke. Here is what I said . But before I do all of that I go outside for a smoke. Once I brush my teeth for the last time before going to bed, I don't smoke anymore for the night.
1 person likes this
• Singapore
12 Aug 08
I beg your pardon for misreading... please forgive...
@checapricorn (16072)
• United States
28 May 08
the same, I will take a half bath,change my dress and brush and floss!That's the last routine I have in my list everyday!
1 person likes this
• Singapore
28 May 08
half only? :p
• United States
28 May 08
yea because I don't want to wash my hair two times a day!LOL!
1 person likes this
• Singapore
30 May 08
Lol, didn't realize a half bath means washing the body and not the hair.
@jairgirl (2879)
• United States
26 May 08
hello, if you are talking about the LAST thing really before i shut my eyes off is to give my husband a goodnight kiss and then hug him till i fall asleep BUT if you are talking about my activities before i go to bed then my answers are: take a shower (i am a 2 timer shower person morning and night coz i sleep better if i feel clean) brush and floss my teeth my teeth (it is a big NO NO to me to go to bed without brushing my teeth wherever i go even if it's forest or beach or anything it is like a shower to me LOL) arrange my hubby's clothes for the next day and make sure his stuff is ready for tomorrow. give our dog a goodnight kiss and hug turn off the light lay in bed and talk to my man and last (like i said in the beginning) hug and kiss my man goodnight. that is all i hope i give you a vivid idea what my night is like LOL... takecare
• Singapore
27 May 08
Lol, sounds so busy!:P
@jairgirl (2879)
• United States
27 May 08
hahaha, yeah pretty busy before bed time and as soon as i wake up - after that is just a simple day coz i dont work and just a stay in wife LOL takecare!
1 person likes this
• Singapore
30 May 08
Ah... I see. So you relax till the night and get busy.
@James72 (26832)
• Australia
29 Aug 08
It all depends really! If I have had a hectic week and decide to have a few drinks then the final thing I do before going to bed is to try to actually FIND the bed! lol. Let's just say that if I have had a hectic week I like to make up for it!
1 person likes this
• Singapore
29 Aug 08
LOl... don't get so drunk.
1 person likes this
@James72 (26832)
• Australia
29 Aug 08
Who said I was drunk??? Maybe I just have trouble finding beds?
1 person likes this
• Singapore
30 Aug 08
Sure you are not drunk, just... directionally-challenged.
1 person likes this
@charms88 (7546)
• Philippines
28 May 08
I will let you in on my little secret. Shhh....give me your ears so I can whisper it to you . You know very well what I'm doing before hopping to bed. Meditation, talking to "zzz" and praying. For the hygienic part, I always do it after dinner. Take a quick shower, toothbrush, floss, gargle, put on my night cream to avoid wrinkles, slather my body with lotion to make my skin feel smoother and spritz a little perfumed oil to smell good I avoid wetting my hands or fingers after long hours of mapling crazily
• Singapore
28 May 08
Ouch. I think you just pulled my ears too hard. Talking to "zzz"? Or saying "zzz" to someone?
@charms88 (7546)
• Philippines
29 May 08
"zzz" is a female You ate too much spicy food? How come your face so red?
1 person likes this
• Singapore
30 May 08
Oh, THAT "zzz". Zzz...
• South Africa
26 May 08
The last thing I do would usually be removing all my clothes. Sometimes I also put on the radio with a sleep timer (it helps me to fall asleep). I usually stay up until I am quite tired so it really ends up just being plonking down into bed naked, snuggling under the covers and falling asleep relatively quickly. I can't stand lying awake and being unable to sleep.
1 person likes this
• Singapore
30 May 08
Sure did!
• Denmark
26 May 08
The last thing is do is put my pajamas on :D
1 person likes this
• Singapore
26 May 08
Lol, I thought put on your birthday suit. :P
1 person likes this
• Denmark
26 May 08
no i do that only on my birthday :D
1 person likes this
• Singapore
30 May 08
Really?
@GreenMoo (11842)
26 May 08
The last thing I do before I sleep is take my glasses off, mark my book and set it aside. Of course, there are many evenings when I fall asleep accidentally without remembering. On those evenings I'm woken up by my partner pulling my glasses off my face & laughing at me! It's not so bad when you wear glasses, but when I used to fall asleep in my contacts I'd feel like hell when I awoke.
• Singapore
26 May 08
Geez, those evenings, you must be really very tired!
@GreenMoo (11842)
26 May 08
Put me in a warm place, in dim light, and I'll sleep anytime!
1 person likes this
• Singapore
30 May 08
Must be piggish tired.
@suz1000 (160)
25 May 08
The absolute last thing? set the alarm swich off the light and make sure the dogs in the room with me lol. Ive already brushed teeth etc by then!
1 person likes this
• Singapore
26 May 08
And you give them good night kisses?
• China
30 May 08
The last thing is make love
1 person likes this
• Singapore
30 May 08
How sweet.