What's the worst-looking part of your face?

this isn't me, ok? - dear, watta face
@Theresaaiza (10454)
Australia
February 12, 2009 8:30pm CST
[b]I know it isn't right to humiliate anyone especially ourselves. And mom always taught us to be thankful for whatever we have. But let's face it! How can you face your problem if the problem is your face? So given the license to humiliate myself, I hate my lips, they are too thick and when I look at myself in the photos, it just leaves a funny taste in my mouth.[/b]
6 people like this
27 responses
@modstar (9612)
• Philippines
16 Feb 09
Haha, because your lips are too thick, it will accumulate food which leaves a bad taste on your mouth. Lol! Well mine i think, is my nose. It looks as if it came from the garden and starts with a letter T. Ok, i mean tomato. Lol! I don't know but it doesn't look as plumpy as before. Maybe i gained weight and it was distributed on my nose. Lol!
1 person likes this
@Theresaaiza (10454)
• Australia
17 Feb 09
It was supposed to be an idiom but on second thought, yeah, you must be right about that accumulated food residue and stuff. Oh I figured this morning that it's not my lips. It's my teeth, rabbit-like too. That's responsible for the slightly protruding maxillary area. And my chin is quite fatty. I've always wanted to have Meg Ryan's chin. It's frustrating. LOL Well, tomato is better than cabbage, I think. Did the compare and contrast make things better?
@sunil_008 (1270)
• India
13 Feb 09
Hi i think i have also the same problem as you have. my tongue is the worst in its kind. whenever i say people do mind. whenever i look at it in the moirror i feel sorry...:(
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
hi sunil, I hope your tongue problem isn't the kind with a slit in the middle. Just joking. :-D Why? what seems wrong with your tongue?
@sunil_008 (1270)
• India
14 Feb 09
It makes my mouth watery when i see someone really hot...then it puts me into trouble for talking utterly rubbish in front of those where silence should be prevailed...:)
@Theresaaiza (10454)
• Australia
17 Feb 09
Seems to me you have a weird signal for arousal. LOL. Just kidding. I see it's not defective physically but it's more of a faulty behavior. I agree you must learn to watch your mouth so as not to hurt others. Have a nice day!!
@bing28 (3798)
• Philippines
12 Mar 09
I don't like my nose, I think this is the reason why am not beautiful in the outside. Anyway it's not the nose that counts...(lol)
@Theresaaiza (10454)
• Australia
12 Mar 09
...it's the ability to smell and breathe?
@Theresaaiza (10454)
• Australia
12 Mar 09
i guess I'll be needing a pic to have a point of comparison. :-D
@Theresaaiza (10454)
• Australia
12 Mar 09
i guess I'll be needing a pic to have a point of comparison.:-D I AM SORRY...BUT I POSTED MY COMMENT ON A WRONG PAGE...so this isn't supposed to be here. Okay?
• Indonesia
14 Feb 09
Hmmm..., feel perfect mostly in my face. Is it wrong feel? lol. Maybe my front teeth rather big. When I see in miror it likely rabbit teeth.lol. But surely I am thank to God who gift this face. Beautiful face said my mom and my pap.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
Oh... Yeah, yeah, you are cute. If you are conscious with your teeth then try not to smile so wide. Just smile the way you smile in your avatar. You look cute. Definitely.
@modstar (9612)
• Philippines
16 Feb 09
No wonder rabbits are sexually active. Lol! Kidding!
1 person likes this
@Theresaaiza (10454)
• Australia
17 Feb 09
How bout goats?
@TLChimes (4842)
• United States
14 Feb 09
Every thing above the neck. Maybe everything above the sholders? I am thankfully ok with the fact that I was hit with an ugly stick at about 9. I will never recover from it but that's ok because my hubby will never get his hair back.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
LOL, hi TLC! Very brutal there. With what happened and the way you described it. :-D
1 person likes this
@TLChimes (4842)
• United States
14 Feb 09
It's always good when we can smile at ourselves
@bombshell (11266)
• Germany
13 Feb 09
hahaha what a topic hey.well i will ask hubby first.seriously i dont know what part i hate.before marriage i hate my nose but since hubby always said to me my nose fits to my face since i am asianmeans i look pretty hahahah charmus!
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
That's the spirit! Always look at oneself as the most beautiful creature in the face of the earth. I love your positive view of self.
@bombshell (11266)
• Germany
14 Feb 09
THANK YOU
@ANTIQUELADY (36489)
• United States
13 Feb 09
i bet u look just fine. full lips are popular. just make the best of what u have & be thankful u have lips.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
13 Feb 09
Nah, for me, my full lips would have been okay if I had Angelina Jolie's face and body. LOL
1 person likes this
@ANTIQUELADY (36489)
• United States
13 Feb 09
we should all be that lucky. lol
@jheLaichie (4439)
• Philippines
25 May 09
i hate my little nose its somewhat flat for me and i just dont like the size of it. specially now that im getting bigger and fatter! whoah! and my upper lip looks like im pouting and it wont close when im asleep thats what my boyfriend told me. lol. those are the part of my face that i dont really hate but i dont like!
@Theresaaiza (10454)
• Australia
27 May 09
My mouth aren't always closed when I am asleep either. Especially when I am so tired that day/ I Guess the jawbones just want to relax too that's why it hangs open. hehe
@geniustiger (1699)
• Philippines
15 May 09
for me my ears, i dont want to see my ears not the same. one is small and the other is big . i cant do anything of this for its my inborn when i'm still a baby. I just admit that this is the image given by the creator so i must love this and care for this.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
16 May 09
That is right, we must care and love and accept what was given to us. Nice realization! What I know is that our face is really not 100% symmetrical. Is the difference very obvious?
@bamrahkirti (1819)
• India
11 May 09
I am quite satisfied with the way i look but i have a dusky appearance and i wish i could be fairer. I am an Indian and a girl is regarded beautiful only when she has fair skin.I have wheatish complexion but my hubby says that my features suit the kind of complexion i have.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
15 May 09
Hi to you, I refuse to agree that only faired-skin individuals are regarded beautiful. As a matter of fact, a lot of people are turning to Turkish or Indian beauties nowadays. Be proud of your color, it shows how unique you are. :-)
@megumiart (3781)
• United States
10 May 09
I've always hated the slight bump my nose has. From one side of my face you can't really see it, but from the other it looks just a tiny bit different. Most people don't even notice, but it makes me feel like my face is really asymmetrical. I can't stand it.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
11 May 09
A bump? Like a cyst or something? Have you had that checked? Oops sorry I don't mean to alarm you but in case it's something abnormal then I guess you could have it checked. Just concerned.
@subha12 (18453)
• India
12 Mar 09
I think the basic face cutting of my face is bad. Plus it has hairs at some place like beside the cheeks etc. It looks bad.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Mar 09
I'm sorry I didn't quite get what you mean. Do you mean the symmetry of your face? And the hair? Is it your beard? Your profile doesn't say if you're a girl or a boy so I definitely have no idea. Sorry.
@Ratris (79)
• Indonesia
14 Feb 09
Basicly I love my face at all. With strongness or weakness.lol. I thank to God to what he gift. But your question is interest to answer. The worst looking part is acnes. I have some acnes there. Sometimes it look red and white. And somtimes it feel itchy when I use some powder or other cosmetic. And when I feel warm on face.. it more itchy than ussually. Ok.Happy lotting
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
Hi, ratris, it might help if you stay away from the powder or cosmetics. I noticed that acnes develop when I put make up on. I don't know why
@sbeauty (5871)
• United States
13 Feb 09
I'm getting older and starting to get wrinkles around my eyes. I hate them, but since I'm not wealthy enough to opt for plastic surgery, I guess I'll just have to live with them. I keep reminding myself that although they are annoying to me, other people really don't pay that much attention to my face.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
I chant that too to myself. "Other people won't notice. Other people won't notice." It's therapeutic. *wink*
@HansonFan (1659)
• United States
13 Feb 09
I actually don't have a problem with my face. I adore my eyes, and nothing else really stands out from a genetic point of view. I hate all my acne. I have the worst problem with it and nothing seems to help. I am very grateful that it will not be around my entire life and one day I might find something with my face that I don't like, but I hope not.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
Hi hansonFan, that's good, you are pretty amazing for that positive view of self! :-D
@dawnald (84131)
• Shingle Springs, California
13 Feb 09
Jowls, I'm starting to get jowls. Getting old sux...
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
Hi, dawn, jowls are sagging skin or slack flesh, right? Correct me if I'm wrong.
@unchie (122)
• Philippines
13 Feb 09
Before i am contented with my face. When i had this thyroid probs my eyes bulge. And i also have big dark eye bags :(..How i wish it will go back to normal soon..
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
Oh I see, you call that periorbital edema or exopthalmos. Is it Grave's disease?
@mermaidivy (15417)
• United States
13 Feb 09
I'm very happy to have what I'm having on my face. But I could an option, I would like to have a taller nose, my nose i way too flat:-S
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
Hi mermaid, I'm sure they aren't as flat as a chopping board. But if it really bothers you, and you know a good one who can do a wonderful job, then take the opportunity. Good luck, a'right?
@bubbletush (1334)
• Philippines
13 Feb 09
i hate the fact that i still get a pimple or two whenever my period is approaching. i feel like i'm too old to still have a pimple.
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
Hi, bubbletush! :-D either your body doesn't know you are no longer a teenager or you're still to young to not get pimples anymore. LOL, did that make sense? 32 isn't old so don't rush to get to the age that they don't appear anymore. Stay young!
@jd107nette (1456)
• Philippines
13 Feb 09
hahaha!!! I wish I could change my nose.. ^_^
@Theresaaiza (10454)
• Australia
14 Feb 09
[em]lol[/em]Why?