Whats for breakfast?

@HelScream (2828)
Philippines
June 10, 2009 7:45pm CST
for the very first time in months I finally eat breakfast. I never really like eating breakfast but since I am about to travel I have to eat to avoid being hungry while traveling...now just curious what do you have for breakfast today. I have eggs rice and beef loaf and drink pure orange juice how about you whats for breakfast?
4 people like this
16 responses
• Philippines
11 Jun 09
i was busy earlier so i just grabbed some toast, a bit of jackfruit jam and banana. but there were sunny side up eggs and scrambled ones, dried and smoked fish and fried rice also but i didn't have them. i didn't have time for hot choco and planned on taking it in a little bit but it's extremely hot today... i'll just go for iced tea after this post.
1 person likes this
@HelScream (2828)
• Philippines
11 Jun 09
oh I missed smoke fish so much how I wished it was available here too bad it isnt waaaaaa When I was in manila I used to eat a lot of smoked fish I stayed in bulakan for about a year thats why I was able to eat smoked fished all the time but here its not available.
• Philippines
11 Jun 09
where are you right now? smoked fish is pretty common in our soil. it would be easy enough to get it in local markets.
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
I am from Bohol and we dont have smoked fish here. I wonder if I could start a business here producing that in the local market here in our place then it would be a blast I guess lol.
@snowy22315 (44156)
• United States
11 Jun 09
I had a muffin. I went to Costco yesterday and found a muffin that I wanted to eat. it was a double choclate muffin and was something that I really liked and thought was totally delicious. I think it was a good one and one that I really liked and thought was delicious.
1 person likes this
@HelScream (2828)
• Philippines
11 Jun 09
hmmmm never tried muffin for breakfast before but for snack I have.
1 person likes this
• United States
11 Jun 09
i love those muffins i could eat them everyday!
1 person likes this
@ruby1459 (2603)
• United States
11 Jun 09
I usually eat oatmeal or cereal with fruits, sometimes I eat bowl of white rice and miso soup. I am originally from Japan,rice and miso soup are the traditional Japanese breakfast and my daughter loves it as well, also very healthy so depends on what I want to eat at breakfast :) I was never to be a breakfast person either, since I had my daughter I just thought it is better to regulate my eating schedule better for my daughter
1 person likes this
@HelScream (2828)
• Philippines
11 Jun 09
hmmm have tried miso soup a long time ago but I dont know if its the same miso soup you have it really taste good.
1 person likes this
@GardenGerty (96817)
• Marion, Kansas
11 Jun 09
It is not breakfast time here. This morning I had mixed berries, cereal with milk and some nuts. Of course I had coffee, black, no whitener or sugar.
1 person likes this
@HelScream (2828)
• Philippines
11 Jun 09
black coffee hmmm thats too strong for me .cereal and milk cant have milk I havent tried that combination with the nuts. Hmm different countries different food. I wonder how it actually taste.
1 person likes this
@Margajoe (4720)
• Germany
12 Jun 09
You eat rice for breakfast? They say breakfast is the most important meal of the day. So, that is very good of you. I don't always eat breakfast. But when I do, it is normally two scrambled eggs with one peace of bread. Of course my coffee too. Take care.
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
hi Joe. yeah just that once coz i have to travel that time and I hve to eat heavy breakfast lol wow like scrambled egg as well and coffee after that .
1 person likes this
@jedopi (401)
• Canada
16 Jun 09
I used to know a Phillipino girl who used to eat rice for breakfast all the time instead of toast. She had white rice with a fried egg mixed in. I tried it (but not at breakfast time) and it was really tasty.
1 person likes this
@Margajoe (4720)
• Germany
22 Jun 09
Oh? My Bf did that once too, but it was scrambled eggs with noodles. Spaghetti. It looked awful but tasted very good. hahaha!
@leyisa (487)
• Canada
11 Jun 09
Hi Helscream - I must admit that I am not much of a breakfast eater...usually it's a lack of time. However, I do give breakfast to my children and it usually depends on what they are in the mood for that day. Some days they want Cereal, sometimes it's a granola bar, bagel w/ cream cheese, etc. Usually on weekends, my husband will make pancakes for breakfast and they will enjoy that with a glass of chocolate milk.
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
same here my friend I dont eat breakfast at all only when needed. Yeah kids should have complete meal a day not like us we can manage without breakfast.
@leyisa (487)
• Canada
13 Jun 09
As well, the problem with breaskfast is that if you don't vary it up for the kids, then they will get bored of the same thing everday. Hence, in my house we always have 4 or 5 breakfast items available depending on what they feel like that day..
@HelScream (2828)
• Philippines
22 Jun 09
I know how hard it is to think of what to eat next and to set menu for the family since for the last 2 weeks I have been doing just that to my sister who is on bed rest coz of her fragile pregnancy so i have to cook breakfast lunch and dinner and I have to admit I am not doing a good job out of it lol what does she expect I am a guy and this is not my thing lol wow I really do appreciate your way of doing it and set out 5 variations for th whole week.
@amybrezik (2123)
• United States
11 Jun 09
I am actually eating "dinner" now. I didn't breakfast. I usually don't on weekdays. I did make really good strawberry blintz on Saturday. They were awesome. I didn't eat lunch b/c I had to run to the tmobile store. And it is 8:15 and I am eating chips.
@HelScream (2828)
• Philippines
11 Jun 09
hmmmm you should eat something hmm I wonder how your strawberry blintz taste now I am curious how it actually look like have no clue.
@amybrezik (2123)
• United States
11 Jun 09
Yes I should! I am just so picky! The mixture sounds kind of weird or gross, but it is amazing. I looked for IHOPS recipe online and I have to say I was pretty impressed with myself. It's pretty much crepes filled with a mixture of cream cheese, cottage cheese, sour cream, and sugar. Then you top with the frozen strawberries. I was nervous when I started cooking (that I would screw them up) but they were amazing!!!!!
1 person likes this
@HelScream (2828)
• Philippines
22 Jun 09
I am gonna try this one and search more on how it is done I just hope that ingredients are available here.
1 person likes this
@hairypits (294)
11 Jun 09
When I'm low carbing I have eggs and bacon with strong coffee, otherwise kellogs crunchy nuts (yum). I love marmalade on toast too! My fave is marmite on toast My kids are 2 and 3 and have enormous brekkies... 2 weetabix with milk 1 round toast with marmite or jam a bowl of fruit (chopped berries or banana) yoghurt they don't eat all that much the rest of the day though as this gives them a big energy boost. x
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
hmmm sounds good to me though I havent tried those yet. really feel great to taste different food from different part of the country then next time i would ask the recipe or how to prepare all this.
@jedopi (401)
• Canada
16 Jun 09
This is the second time that I am hearing about marmite. What is it and what does it taste like?
@jedopi (401)
• Canada
16 Jun 09
I'm not much of a breakfast eater. I have to be awake for at least 1-2 hours before I can eat. I usually just have coffee and then a little while later, my food. I never really liked traditional breakfast food like cereals, but sometimes I will have toast or waffles (no syrup - I like peanut butter on my waffles). Also if I really don't feel like eating, I will have a fruit smoothie to drink instead.
@HelScream (2828)
• Philippines
22 Jun 09
if only I know lots of variation of food and the ingredients are available then most probably I would have to eat breakfast but since I sleep in the morning and not at night time so I have to pass on my breakfast.
@whyaskq (7532)
• Singapore
12 Jun 09
A cup of plain oats and 2 slices of wholemeal bread. That's what I usually have for breakfast.
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
hmmmm I think I have to start eating light breakfast this way at least I wont be that hungry when its time for my lunch.
@Koxtal08 (13)
• United States
11 Jun 09
i have two bagels with cream cheese on it and three hard boiled eggs. And then a protein shake with it.
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
sounds good and taste better bagels and hard boiled eggs hmmm. got to try this one
@hi2rashid (153)
• India
11 Jun 09
my breakfast is barotta (a kind of food in indian culture). but i love to eat old sooru ( also an old kind of rice food in south india).
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
barotta and sooru this is the first time I heard of this food. Have to search foods in india and taste them and see for myself how they actually taste.
11 Jun 09
Hi, usually my husband has an oatcake with malted wheat cereal, I usually have bread and jam and the kids usually have a slice of jam on toast or oatcake with cheerios cereal. I used to like having an omelette on an oatcake for breakfast but not when I'm pushed for time lol
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
hmmm I will try some of that if I consider eating breakfast it seems I really do need breakfast after all just those easy to prepare and light on the stomach kind of breakfast.
@ajithlal (14568)
• India
11 Jun 09
I am from Southindia and I eat Southindian dishes. Masala dosa is one of my favorite dishes. I eat idili and sambar today. It is a tasty dish from Southindia. I think you should try some of the Southindian dishes. They are really very tasty.
@HelScream (2828)
• Philippines
13 Jun 09
Masala dosa hmmm sounds great could you share how to cook it then my friend or the ingredients I really am into discovering and trying out new things and taste new dishes.
@ANTIQUELADY (36489)
• United States
11 Jun 09
HI, I love breakfast. it may be nearly lunch time when i eat but i really like breakfast food. i had scrambled eggs w/cheese, a tomato & toast. i always drink ice tea when i eat.
@HelScream (2828)
• Philippines
11 Jun 09
hmmmm my lady the ice tea lover love those scrambled egg hmm I think I will ask you how I am going to prepare that breakfast you have no clue how all of them goes together. Be back tomorrow my lady. see you soon
• India
11 Jun 09
I've had Luchi and fried potato!
@HelScream (2828)
• Philippines
11 Jun 09
I am not sure what is Luchi but I guess thats what you take there in your country.