Are you calling me?

@Lucky15 (33759)
Philippines
May 4, 2016 10:22pm CST
Do you do this? Psst. Do you know its meaning? Psst. This is used to attract someone's attention surreptitiously. Some Filipinos used "psst" to call someone else attention. How do Filipinos say "Psst"? Some can have that whispering "psst", if they have this "secretive topic". That loud "psst" can be for something important that we have really look fast. With the famous.youtuber mikey.bustos, he pssted someone on the train. Why? To found out among the passengers is a Filipino. Yes, Filipinos are.known to be psst-ing like common call. Lol. Psst. By the way, there is also, "oist".
23 people like this
24 responses
5 May 16
I dont use "psst" to call other people's attention.It is just not my habit. But I use "oist" whem I am joking around with my close friend.
4 people like this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Oist can be cool..haha
@sunrisefan (16694)
• Philippines
5 May 16
@Lucky15 Ah ganoin! :)
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
@sunrisefan no..it is ganern!
1 person likes this
• United States
5 May 16
when "psst" don't work, do ya toss somethin' 't the person intended? 'r do a bit'f that throat clearin' followed by "ahem"?
3 people like this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Oh..ahermm will do for me. Lol
2 people like this
@DeborahDiane (17111)
• Laguna Woods, California
5 May 16
Ha Ha! Yes, I say psst once in a while, too!
3 people like this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
With.close.friends i guess? Lol
@SIMPLYD (75888)
• Philippines
5 May 16
I find it offensive when i am called in such a way . If you know my name , then call me by my name . But if you don't then call me , Miss or Mam or madam , not Psst .
2 people like this
• Philippines
5 May 16
or even ate (sister), kuya (brother)
2 people like this
@SIMPLYD (75888)
• Philippines
5 May 16
@hereandthere Yes, but not Psst .
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Thank heavens.didn"t take a look
1 person likes this
@ridingbet (39127)
• Philippines
6 May 16
i hate it when a tricycle driver calls me PSST to ride on his vehicle. i would snub him and go to the next.
2 people like this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
6 May 16
Hate that too ;(
1 person likes this
6 May 16
Hihihi. I find that annoying
2 people like this
• Eugene, Oregon
5 May 16
"Oist" I do not understand, same meaning? Is "psst" used to flirt with girls on the street perhaps?
2 people like this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Some used for flirting here. Lol
1 person likes this
@TRBRocks420 (64600)
• Banks, Oregon
5 May 16
lol hmm very interesting.
2 people like this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Hahaha.
1 person likes this
@jstory07 (59925)
• Roseburg, Oregon
5 May 16
I would never go through a dating site.
2 people like this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
@sunrisefan (16694)
• Philippines
5 May 16
Calling someone that way is being impolite. When you call someone, you must call him/her by name because he/she was a name. Even dogs have names, don't they? And if you do not know the name, you should address him/her as "Sir" or " Ma'am". (Not Ser Chief LOL!)
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Me..ate or kuya. Haha. You are.a fan of the drama.before?
1 person likes this
@sunrisefan (16694)
• Philippines
5 May 16
@Lucky15 No, I just happen to view the drama while doing something on the computer at the same time. But it fairness, that TV drama had many good values and lessons for viewers.
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
@sunrisefan never watched that. Haha
1 person likes this
• Japan
5 May 16
Japanese can say "Ano ne" or just "ne" to get someone's attention but it's very informal. Some girls flap their hand at their friend and say "ne, ne" to get their attention.If we want to get the attention of someone we don't know we usually say "sumimasen."
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Ay..genki desu ka?
• Japan
5 May 16
@Lucky15 Hai, genki desu. (but ready for the weekend...)
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
@petatonicsca that is just the only thing i know. Haha .aside.from, ohayo, tadaima,okairi and konnichiwa.
1 person likes this
@LdeL0318 (6489)
• Philippines
5 May 16
I sometimes do that but it depends on the person. When I'm really close to them I can call them that way.
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Yep. If we are.like.bffs..we.do that whispering psst. Haha
1 person likes this
@LdeL0318 (6489)
• Philippines
5 May 16
@Lucky15 hahah. True. But of course I won't do it with casual friends.
1 person likes this
@CRK109 (14286)
• United States
5 May 16
Just yesterday I said "psst" to my cat, trying to get her attention. But she just ignored me. lol
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Haha.maybe your cat doesn't want to be pssted. Lol
1 person likes this
@CRK109 (14286)
• United States
6 May 16
@Lucky15 yes, I think that was, indeed, her point! lol
1 person likes this
@AkoPinay (10956)
• Philippines
5 May 16
I hate to hear psst but I used to send SMS just saying "psst" to my friends
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
6 May 16
Hahaha..that is the way i do.it too
1 person likes this
@dodoazo (12407)
• Philippines
5 May 16
If you are talking about manner or etiquette, it is not proper. That unethical. Everyone of us has a name so that we could be called by our name. Not by psst. Those group or peer group is doing that for it is acceptable and it is what they are doing in calling their member's attention.
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Not really proper imdeed
@Platespinner (19272)
• Winston Salem, North Carolina
5 May 16
Can't say I've every actually said "psst" ...
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
I just do it on my siblings. Lol
@MGjhaud (20823)
• Philippines
5 May 16
i do sometimes when i call someones attention via facebook chat. its a thing i do to people ive been with for years.
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Haha..me too. Shh... on chats. Lol
1 person likes this
@marlina (65069)
• Canada
5 May 16
No, I didn't Psst you!
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Hahaha
@bunnybon7 (34032)
• Holiday, Florida
5 May 16
not heard of oist . means the same?
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Yes ma'am ;)
@sol_cee (13979)
• Japan
5 May 16
Mikey's idea is a nice one. Lemme do that. lol
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
In a train. Haha
@crossbones27 (15596)
• Redlands, California
5 May 16
We used to do that but have not heard in a long time. Now it is just a hey dirt bag with much stronger language..
1 person likes this
@Lucky15 (33759)
• Philippines
5 May 16
Aww