Exotic food.....Have you tried eating it?

@cheenlly (3483)
Philippines
December 29, 2006 6:45am CST
So far in my existence, the exotic food that i have eaten is frog-you know the one that can be eaten. It really taste good its like a chicken meat. I have tried also the one day old chick, snake and dog meat( this i tried when i was a kid) but not now anymore.Well, Philippines is known with a lot of exotic food. What about you what exotic food have you tried in your life?
1 person likes this
5 responses
@raijin (10373)
• Philippines
2 Jan 07
I've tried BAYAWAK and SAWA when I was in the province. For bayawak, we cooked it caldereta-style while we cooked sawa adobo-style. Now, ain't that yummy!:-)
1 person likes this
@cheenlly (3483)
• Philippines
2 Jan 07
Oh i havent try bayawak yet. What's the taste? I saw one when i used to work in island resort ans its kinda scary.
@raijin (10373)
• Philippines
2 Jan 07
Bayawak also taste like chicken..
@cheenlly (3483)
• Philippines
2 Jan 07
i see, so its like a frog also.Hmmm ?....i look forward to try that. Where's your province? i think its not allowed to captured bayawak nowadays. Its very rare.
@wmg2006 (5383)
• United States
31 Dec 06
Exotic Foods - exotic foods
Well I have eaten some odd food, not sure if it is exotic or not. LOL I have tried snail (esgargo), alligator (no real taste here other than hot and spicy, ate it in New Orleans), frog legs(which is a common food for us here in the south of the USA) but never frog, shark blackened (this was not very seafood tasty). Those are all the ones I can think of.
1 person likes this
@cheenlly (3483)
• Philippines
1 Jan 07
i think its exotic too because its not a unusual food that we eat. I wonder what's the taste of the snail and alligator. thanks for sharing
@greenmango (1019)
• Philippines
30 Dec 06
is balut an exotic food? ifso yeah i tried some haha
1 person likes this
@cheenlly (3483)
• Philippines
30 Dec 06
yes it is one of the exotic food. Only Philippines have that. Thanks for sharing
• Indonesia
13 Jan 07
Hmmmm Exotic food, huh. I've ever eat Tootoot (small escargot living in rice field), Gold Snail, Boboso Fish (Hard-torned-Skin Fish, Yummy) Komodo.... no... i never eat komodo. In fact it would be eating me first before I eat them. LOL Durian... you know durian Weeew it smell sooooooo good. But I salute to vietnam they succeded to plant good quality Durian. The tissue is so thick, the smelll huhuhuhuhh nice, and the taste very-very-very sweet.. GOD! Thank You Very Much!
@cheenlly (3483)
• Philippines
15 Jan 07
hmmm... it sound really exotic. i wonder whats the taste of that tootoot. And about durian, here it is not exotic, its very common. Our place is very well known of Durian. we have a lot here. Our place is called Durian City.
• United States
17 Jan 07
No. I can barely get myself to eat beef and pork, well, meat in general, let alone something "odd" that I cannot identify with ease. I think if I were to visit another country, I could very well starve, unless I can pack some candy in my suitcase.