"Get Rich" Books

@EMZo03 (213)
November 21, 2007 2:59pm CST
So there's a lot of books and magazines about rich people and how they got to be rich. Do you think these people really would tell you just how they got rich? Don't you think it would be a stupid move on their part? I think it's all just a scam.
2 people like this
8 responses
@httpx0 (302)
• France
22 Nov 07
Yeah, a lot of them are scams, especially those which aren't free. I renember a long time ago, I paid (shame on me) to buy a "super ebook to make 999999$ in a week" but I paid it 25$ !! and had nothing back. So yeah, theses people just got rich because of people like me who believed them and gave them 25$ :)
@EMZo03 (213)
22 Nov 07
haha yea thats what i think.. i think theyre getting rich off their "getting rich" books... soo im just gonna go read some of them in a bookstore without paying for them: )
@EMZo03 (213)
23 Nov 07
ohh thats alright, im not too computer savvy lol. thanks though: ]
@httpx0 (302)
• France
23 Nov 07
lol me too... i never read it anyway :)
@majkel (37)
• Poland
22 Nov 07
I noticed that most of scam programs have similar web page layouts, with one column, and yellow quotes of word of people who got rich on them. Pay attention to that.
@EMZo03 (213)
23 Nov 07
will do, thank you
@httpx0 (302)
• France
23 Nov 07
yep, some have even the same text :)
@coffeebreak (17816)
• United States
4 Dec 07
They are getting rich - for selling the books! But I read one - foget the exact title - something like Make A Million Dollars in 30 Days. This was the free one that came with a multiple streams of income themed book. Anyway, both of them were, in my opinion, just being at the right place at the right time, and knowing hte right people. One was how to make money in 24 hours. Well, he did, but he had something to sell, had a friend who promoted it for him and a few other things like that that just happened to be in the right place at the right time and yes he did make the whatever huge amount he claimed. But see -he had all those things to back him. Those of use trying, have nothing to sell, have no friends in "high places" or anything that can do anything for us like that. The one for make a million in 30 days - a women had to maket aht much as a deal to keep her children - well, she did, on paper only, not cash in her pocket but again, she had several people that she knew that did something or that she could use to her benefit. That's the catch they dont' tell you about. NOt saying it is impossible to do, but for those of us just trying to make ends meet dont have those things to help us out, so scams? No, just not an avenue that many can take to make it in this world. Just my opinion from what I have read and researched.
@EMZo03 (213)
6 Dec 07
true that, thanks for the response: ]
• United States
24 Nov 07
I wonder that sometimes too! Plus, these books help them make even more money if they sell well. However, I choose not to doubt their intention. After all, you do get to learn a tip or two from these rich people. I prefer to keep an open mind about them.
@EMZo03 (213)
24 Nov 07
True. Im gonna keep an open mind as well.. and read some of them. However, I'm not going to spend money on them, I'll read them in the store: ] I think that the whole "get rich" knowledge market is big right now. You know, people always looking for get rich quick ideas. Personally, i think its all about innovation. Thanks for your response: ]
@deepu123 (104)
• India
23 Nov 07
they actually got rich selling you the damn books
@EMZo03 (213)
24 Nov 07
i know, those sneaky rich people.
@cyfernet (2385)
• United States
22 Nov 07
i don't think there would have been many books if just one book was true of what it contained! so here's the proof that a book of few dollars might not speak of how to be rich in a true manner
@EMZo03 (213)
23 Nov 07
exactamundo. thanks for ur response: )
@majkel (37)
• Poland
22 Nov 07
One book that I can honestly recommend is John Chow's ebook on making money from a blog. You can download it from www.johnchow.com. It's free and John is a truly cool guy :)
@EMZo03 (213)
22 Nov 07
well thank you: ] ill check it out
@getjimmy (2245)
• India
21 Nov 07
Most of them are scams with fake paypal and other house,card screenshots.