Last day!

India
March 23, 2007 10:35am CST
Today was my last day at college and this feeling really sucks.This is the end of my education and i probably gotta start working next.Its no more class rooms, no more lectures and other stuff.I'm gonna miss those days and wish i could could get back there. So how did you feel when you left your school or college?
1 person likes this
4 responses
@ralf_jay (213)
• Sweden
23 Mar 07
i felt damn sick when i left my school then when i was in my 11th then it took some time for me to adjust and when i was in my engineering i have started enjoying a lot and now finally in sweden now for my MASTERS and i really miss my engineering friends and all.now my new life had started and struggling with the climatic conditons after all its a new place so i think i need some time to adjust but the part i enjoyed the most is my engineering life which i can never forget.
• India
23 Mar 07
I'm doing my engineering too.Thanks for responding. + rated.
@vega83 (6346)
• Bahrain
26 Mar 07
Tell me about it. You can't see your friends everyday anymore, and now you gotta think about what you wanna do with your life, and get a job, and then when you've done that, then people will be all like, when are you getting married? I really miss the good old school days when all you had to worry about was your studies, and that was only during the exams, the rest of the year was just a joy ride, so carefree, so easy. Now is the time for decision making and trust me, it's not fun. I still haven't gotten around to it yet.
• India
26 Mar 07
yeah your totally right.I'm looking for a job and probably be into one by the need of this year.I'm a computer science engineer,so I'm looking for a job in an IT firm. So what are you doing? Looking for a job or already workin'?
1 person likes this
@vega83 (6346)
• Bahrain
27 Mar 07
Well, I was working but then I got bored and I'm also actually studying, but it's not the same, because it's evening studies and I never go to class anyway, because it's not exactly the "college" life, and even that is so boring, because I don't really wanna do BBA but that is the only thing, unfortunately, that is available to me right now. But I was thinking if I study something I don't like then I'll probably get a job that I don't like, so I'm seriously thinking of ditching that. I don't know, see this is exactly the problem, so many decisions, so much to think about, that's why being in school was so great, because we didn't have to do all this. Well, I hope at least you're gonna do something you enjoy.
@dianagnes (1088)
• Singapore
23 Mar 07
Oh my..you are lucky that you had ended your school life.Haha..I think you like going to school and enjoy being in there.I left my high school last year and it was a super relieved feeling of joyful.Because,my high school was kind of haywire as i can relate to especially the last year,i mean the year 2006.I was HAPPY went i left the school.I have been waiting for it since it has just started a few days,in early 2006.How bad can it be,to have waited for months in order to end it.During that time i do try to enjoy myself so as to avoid being the haters of school all the time.But still,another stage of education is still waiting ahead of me.And i am still interested in study though my high school was not the best of all.
• India
24 Mar 07
Maybe you had a bad time at school.Even i wanted to get out of school as quick as possible and i was happy that i did cuz i never like my school much.But completing your education means much more.I think you'll realize it when you come across it.
• United States
23 Mar 07
I'm in the same situation-- I graduate in May. I'm not too bummed out about having to work, because I've worked full time all through college. I am a little freaked out about having to find a job in my field... I know I'm going to miss school, too. I've actually decided to go back and get my MFA, so I have something to look forward to in the next few years. If you think you'll miss it that much, plan to continue your education. I'm going to try to get a decent paying job that will allow me to go back to school and go from their. I like school. I like learning, I love reading. I can learn and read outside of school, but I'll miss the literary community I was a part of. It's a little depressing.
• India
24 Mar 07
Thanks for responding.It actually was nice to hear from someone who is under the same situation.